Skip to main content
search
5

Riihimäen Teollisuuspalvelu Oy / Nova asiakasrekisteri

Tietosuojaseloste on yhdistetty rekisteriseloste ja informointiasiakirja.

  1. Rekisterinpitäjä

Riihimäen Teollisuuspalvelu Oy Y-tunnus: 23987530 Karoliinankatu 2, 11100 Riihimäki Puhelin: 010 3205690

  1. Rekisteriasioita hoitava henkilö

Markus Friman, Toimitusjohtaja

Sähköpostiosoite: markus.friman@rtp.fi Käyntiosoite: Karoliinankatu 2, 11100 Riihimäki Puhelin: 010 3205 690

  1. Rekisterin nimi

Lemonsoft osto- ja myyntiasiakasrekisteri.

  1. Rekisterin tietosisältö

Riihimäen Teollisuuspalvelu Oy:n asiakasrekisteri, jossa on sekä yksityisiä henkilöitä että yritysasiakkaita yhteyshenkilöineen, tilausten käsittelyä, myyntiä ja markkinointia varten. Rekisteri sisältää sekä osto- että myyntiasiakasrekisterin.

  1. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Käsittelemme henkilötietoja seuraaviin tarkoituksiin:

  • asiakassuhteen hoitaminen, hallinta, ylläpito ja kehittäminen
  • Tilausten ja palveluiden laskuttaminen sekä mahdolliset perintätoimenpiteet
  • asiakassuhteen ylläpitämiseen tarvittava markkinointiviestintä
  • suoramarkkinointilähetykset yritysasiakkaiden yhteyshenkilöille, yksityisasiakkaille ei suoriteta suoramarkkinointia
  • tutkimustoiminta, mm. asiakastyytyväisyystutkimukset

Sopimukseen perustuen käsittelemme henkilötietoja:

Käsittelemme käyttäjän antamia tietoja täyttääksemme sopimuksen palvelusta tai tuotteesta, jonka käyttäjä on tilannut. Ilman edellä mainittuja tietoja emme voi tarjota palveluitamme käyttäjän pyynnön mukaisesti, pitää yhteyttä sopimukseen liittyvissä asioissa tai laskuttaa palveluitamme.

Lakisääteinen velvoitteeseen perustuen käsittelemme henkilötietoja:

Voimme olla velvoitettuja säilyttämään joitakin asiakkaan henkilötietoja noudattaaksemme kirjanpito- tai muuta pakottavaa lainsäädäntöä. Tällöin käsittely perustuu lakisääteisen velvoitteen noudattamiseen.

  1. Rekisteröidystä tallennettavat tiedot

Rekisterin tietosisältö:

  • asiakkaan/yrityksen nimi, osoite ja puhelinnumero
  • yhteyshenkilötiedot
  • sähköpostiosoite
  • y-tunnus
  • tiedot tilauksista
  • asiakkaan avoin ja erääntynyt saldo
  • luottohäiriöt
  • laskutus- ja toimitusosoitteet
  1. Mistä keräämme tiedot

Asiakkaalta puhelimitse, postitse, internetin kautta, sähköpostilla, tekstiviestillä tai muulla vastaavalla tavalla asiakassuhteen aikana saadut tiedot

  1. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Näissä ehdoissa kuvattujen tilanteiden lisäksi tietoja kerrotaan tai luovutetaan ulkopuolisille vain lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, kuten asiakkaan omasta pyynnöstä tai viranomaisen lakiin perustuvasta pyynnöstä.

  1. Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakastietoja sisältävän järjestelmän käyttöön ja asiakastietojen muuttamiseen ovat oikeutettuja vain ne työntekijät, joilla työnsä puolesta on oikeus käsitellä asiakastietoja. Kullakin käyttäjällä on oma käyttäjätunnus ja salasana järjestelmään. Tiedot kerätään tietokantoihin, jotka ovat palomuurein, salasanoin ja muin teknisin keinoin suojattuja. Yrityksessä on järjestetty kulunvalvonta, joten ulkopuoliset eivät pääse järjestelmään. Manuaalisesti käsiteltävät henkilötietoja sisältävät asiakirjat säilytetään lukitussa tilassa ja ne tuhotaan asianmukaisesti käsittelyn/vanhentumisen jälkeen.

Henkilötietoja säilytetään niin kauan, kuin on tarpeen asiakassuhteen tai muun rekisteriselosteessa mainitun tehtävän hoitamiseksi eli 6 vuotta viimeisimmän avoimen laskun suorituksesta.  Vanhentuneet ja tarpeettomat tiedot poistetaan säännöllisesti, ellei laista ja asetuksista muuta aiheudu. Käsittelyaika tulee kirjanpitolainsäädännöstä, jossa on velvoite säilyttää tositeaineistoa 6 vuotta. Säilytämme myös markkinointikieltotiedot koko säilytysajan.

  1. Rekisteröidyn oikeudet

Tavanomaisimmat henkilötietojen muutokset ja oikaisut olemassa oleviin asiakastietoihin kuten osoitteenmuutokset ja nimen muutokset voit ilmoittaa suoraan asiakaspalveluun esim. puhelimitse. Vastaamme asiakaspalvelusta myös yleisluonteisiin tietosuojakysymyksiin.

email: markus.friman@rtp.fi

puh. 010 3205 690

Laajemmat tarkastuspyynnöt tulee toimittaa henkilökohtaisesti kirjallisena ja omakätisesti allekirjoitettuna Riihimäen Teollisuuspalvelu Oy:n asiakaspalveluun, Karoliinankatu 2, 11100 Riihimäki. Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille, joten varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Riihimäen Teollisuuspalvelu Oy toimittaa kirjallisen vastauksensa rekisteröidylle 30 päivän kuluessa siitä, kun rekisteröity on jättänyt pyyntönsä rekisterinpitäjälle ja rekisteröity on tunnistettu. Rekisteröidyllä on kerran vuodessa oikeus tarkastaa maksutta häntä koskevat Riihimäen Teollisuuspalvelu Oy:n Lemonsoft -asiakasrekisterissä olevat tiedot.

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten.  Rekisteröityyn ei kohdistu automaattista päätöksentekoa tai profilointia. Kieltoasioissa rekisteröity voi olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Jos rekisteröidyn antamat tiedot perustuvat suostumukseen, rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojen poistamista asiakaspalvelusta.

  1. Rekisterinpitäjän valvontaviranomainen ja yhteystiedot

Tietosuojavaltuutetun toimisto

Käyntiosoite: Ratapihantie 9, 6. krs, 00520 Helsinki

Postiosoite: PL 800, 00521 Helsinki

Vaihde: 029 56 66700

Faksi: 029 56 66735

Sähköposti: tietosuoja(at)om.fi

Close Menu
Paina Enter aloittaaksesi haun tai ESC sulkeaksesi